Als u een bedrijf hebt, kan het gebeuren dat u schade maakt bij uw klanten tijdens het werk. Denk maar eens aan een schildersbedrijf dat een pot verf over de vloerbedekking laat vallen.

Met een aansprakelijkheidsverzekering voor bedrijven (AVB) bent u verzekerd voor de schades die tijdens het werk worden veroorzaakt.

Zo’n schade kan flink in de papieren lopen, dus is het verstandig een AVB te hebben. Anders loopt u het risico een schadeclaim zelf niet te kunnen betalen, zeker als kleine zelfstandige.

Let op: opzicht valt vaak niet onder de dekking. Laat u hierover goed adviseren.

aansprakelijkheidsverzekering bedrijven
Met een aansprakelijkheidsverzekering bedrijven (AVB) beschermt u uw bedrijf tegen de financiële gevolgen van een veroorzaakte schade.
Wat is er verzekerd?

De AVB dekt beschadiging van zaken van derden of schade die het gevolg is van nalatig handelen.

Ook schade die werknemers elkaar onderling toebrengen valt onder de dekking van de AVB.
Onderaannemers die schade veroorzaken tijdens werkzaamheden die in uw opdracht worden uitgevoerd aan eigendommen van klanten kunnen ook onder de dekking van de AVB vallen. Dit moet u dan wel bij de aanvraag van de AVB aangeven.

Premie

De premie voor de AVB is afhankelijk van:

  • de werkzaamheden;
  • de grootte van de onderneming;
  • de omzet;
  • het werkgebied.
C.A.R. & Opzicht

Schade aan het werk zelf is in een AVB nooit meeverzekerd. Omdat schade aan zaken van anderen ook schade is aan de zaken van anderen waar u werk aan verricht wordt een AVB vaak in combinatie met een CAR-verzekering afgesloten.

Een CAR-verzekering kan een te omvangrijke dekking bieden en daarom onderzoeken wij voor u ook de mogelijkheid om de AVB met een opzicht-clausule af te sluiten zodat u zeker weet dat u een complete dekking heeft en nooit teveel betaalt.

De productwijzer geeft u de belangrijkste algemene informatie en kenmerken van de verzekering. Bent u van plan een verzekering af te sluiten? Dan kunt u op basis van de productwijzer bepalen welke verzekering bij u en uw situatie past. Ook staat in de productwijzer waaraan uw premie wordt besteed.

Iedere verzekeraar maakt voor de verzekering die hij aanbiedt een verzekeringskaart.

Met de verzekeringskaart kunt u in een oogopslag de meest relevante dekkingsinformatie zien. De verzekeringskaart helpt u daarmee de verzekering van verschillende aanbieders met elkaar te vergelijken.

De Verzekeringskaart fungeert als eenvoudige en begrijpelijke visuele vertaling van de polisvoorwaarden en je kunt zo gemakkelijk zien wat wel en wat niet gedekt is op de polis.

Hoe werkt de Verzekeringskaart? Bekijk daarvoor dit filmpje:

Het afsluiten van uw opstalverzekering in ons Voordeelpakket biedt u twee voordelen:

  1. U heeft de keuze uit de meest gunstige opstalverzekeraar omdat u in het Voordeelpakket al uw verzekeringen bij verschillende verzekeraars kan afsluiten!
  2. Uw opstalverzekering telt mee voor uw pakketkorting. Hoe meer verzekeringen in uw pakket, hoe hoger de korting op al uw verzekeringspremies.
2 1 %
3 3 %
4 5 %
5 7 %
6 of meer 10 %

Meld schade altijd telefonisch op 070 -36 444 26.
Voor een snelle afwikkeling van uw schade verzoeken wij u het schadeaangifteformulier, en eventuele andere documenten, te e-mailen naar [email protected].
Foto’s kunt u eenvoudig via WhatsApp versturen naar 0616 – 782 772.

Misdrijf

Is uw schade ontstaan door een misdrijf doe dan direct aangifte bij de politie. Het proces-verbaal dat u hiervan ontvangt moet u naar ons sturen.

Wat wij voor u doen bij schade

Nadat u de schade bij ons heeft gemeld, regelen wij bij de verzekeraar zo snel mogelijk de afwikkeling hiervan. Wij zorgen dat de verzekeraar een duidelijke toedracht en omvang van de schade ontvangt zodat hij deze goed kan beoordelen. De verzekeraar zal bij grote schade een expert inschakelen, maar wij kunnen u ook adviseren zelf een eigen expert naar de schade te laten kijken. Dat heet contra-expertise.
Wanneer u schade heeft, kan de verzekeraar u een bedrag betalen als schadevergoeding of hij kan een gespecialiseerd bedrijf opdracht geven de schade te laten herstellen. Wij laten u altijd weten hoe dit in de polisvoorwaarden van de verzekeraar is geregeld.